عایق بوتیل نواری

عایق بوتیل نواری

در پروسه ساخت شیشه‌ های دو جداره، سه‌ جداره و چند جداره، مرحله ایجاد فضایی میان لایه‌ های شیشه بسیار حساس و اهمیت دارد. پنجره‌ های چند جداره، همانطور که از نامشان مشخص است، از چند لایه شیشه تشکیل می شوند که میان این لایه‌ ها، اسپیسر جدا کننده شیشه قرار می‌ گیرد تا فاصله بین لایه‌ ها حفظ شود. در این فضای خالی، معمولاً گاز بدون رطوبت مانند آرگون، کریپتون یا زنون تحت فشاری مشابه فشار هوای بیرون وارد می‌ شود. لایه‌ های شیشه‌ ای دارای چسبندگی با اسپیسر شیشه دو جداره و درز گیر هایی غیر قابل نفوذ به عنوان درزگیر مورد استفاده قرار می‌ گیرند. درون اسپیسر های میان دو لایه، مواد نم گیری قرار می‌ گیرند تا رطوبت و بخار فضای بین دو لایه را جذب کنند. در این مقاله از سایت شرکت چسب عایق آذرآبادگان به معرفی و بررسی اهمیت عایق بوتیل نواری به عنوان یک درزگیر استفاده شده در ساخت پنجره‌ های دو جداره، سه‌ جداره و چند جداره می‌ پردازیم. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

فناوری چسب بوتیل نواری

کیفیت درزگیر و یا عایق بوتیل نواری در ساخت شیشه عایق با کیفیت بالا (IG) بسیار با اهمیت می باشد. طیف گسترده ای از تکنولوژی های درزگیر پنجره در دسترس تولید کنندگان عایق شیشه قرار دارد. از آن جمله می توان به واکنش دهنده های دو بخشی، مواد ذوب شده واکنش پذیر و غیر واکنش دهنده ها، مانند پلی اتیلن بوتیلن اشاره نمود. هر یم از این فناوری ها مزایا و چالش های خاص خود را دارند. به عنوان مثال، چسب بوتیل یک فناوری سیلانت عایق شیشه ای مقرون به صرفه است که سال هاست مورد استفاده بسیاری قرار گرفته است.

عایق بوتیل نواری نوعی پلیمر انعطاف پذیر پلی سولفاید مانند چسب پلی سولفاید ی باشد که از پلیمر های آلیفاتیکی با پیوند های گوگرد در زنجیره پلیمری خود ساخته شده است. اتصالات پلیمر های پلی سولفاید می توانند دو، سه و چند گوگردی باشند. این پلیمر ها یا همان عایق بوتیل در شیشه های چند جداره می توانند به صورت های مختلف از جمله مایع و یا نواری به کار روند. با پردازش مستقیم و عملکرد اثبات شده آن، جای تعجب نیست که چرا عایق بوتیل نواری اینقدر محبوب است.

سیلر بیوتیلی
سیلر بیوتیلی: جهت مشاهده این محصول کلیک کنید.

قیمت چسب بوتیل نواری

استفاده از عایق بوتیل نواری بسیار آسان است. و نیازی به تجهیزات یا اضافه کردن مواد ندارد. با توجه به اینکه بوتیل‌ ها تغییر نمی‌ کنند. هیچ گونه فرآورده جانبی رادیواکتیو تولید نمی‌ کنند، بدون ایزوسیانات هستند. قابل استفاده مجدد هستند و ماندگاری بیشتری دارند. به علاوه، بر خلاف درزگیر های شیشه‌ ای دو قسمتی مانند پلی‌سولفاید، پلی‌ اورتان و سیلیکون، چسب بوتیل در مدت چند دقیقه پس از استفاده به قدرت کامل دست می‌ یابد و امکان کنترل فوری را نیز می‌ دهد. یکی از کارشناسان مطرح این حوزه معتقد است که چسب بوتیل به گونه‌ ای طراحی شده است که بتواند به طور یکنواخت و بدون مقاومت در برابر تغییرات دمایی در دمای پیش بینی شده مقاومت کند و همچنین در انواع تجهیزات و تنظیمات فضا قابل استفاده باشد.

خصوصیات ذاتی عایق بوتیل نواری آن را به یک جزء مطلوب درزگیر های شیشه‌ ای می‌ کند. این چسب‌ ها بخار پذیر بوده و از تبخیر بنزین زیاد و رطوبت کمی برخوردار است. که برای حفظ پنجره‌ ای بدون مه و آرگون برای مدت زمان طولانی بسیار حیاتی است. انعطاف پذیری بالای چسب بوتیل، می تواند خود را به ویژگی‌ های استثنایی لرزش و ارتعاشات ارتقا دهد. این خاصیت ارتجاعی باعث مقاومت در برابر فشار های مکرر ناشی از انبساط و انقباض فضای هوای شیشه‌ ای می شود. که با نوسانات دمای فصلی و روزانه همراه است. همچنین، سیلانت عایق بوتیل نواری دارای دمای انتقال شیشه‌ ای کم است. این به این معنی است که در دما های پایین انعطاف پذیر است و باعث حفظ خاصیت ارتجاعی و چسبندگی به شیشه در آب و هوای سرد می شود.

در صنعت تولید چسب و عایق بوتیل نواری ساخت درزگیر های شیشه ای نیز شامل می شود که این خاصیت مفید ذاتی عایق بوتیل نواری را تقویت می کند تا درزگیر هایی را که مقاومت استثنایی در برابر اشعه ماوراء بنفش دارد، در دسترس مشتریان قرار دهند. عایق بوتیل نواری در برابر شرایط محیطی گسترده، انعطاف پذیر باقی می ماند و چسبندگی قابل قبولی را شکل داده و حفظ می کند. عایق بوتیل گزینه ای اقتصادی و آزمایش شده و واقعی برای تولید کنندگان IG می باشد.

کاربرد چسب بوتیل نواری

چسب بوتیل نواری برای نصب واحدهای پنجره دو جداره، شیشه چند لایه و شیشه منفرد در پنجره و درها در شرایط بیرونی و داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.
این دسته از چسب ها با ترکیب عملکرد عالی، دوام، امنیت و سهولت در استفاده با یک ظرافت و یکپارچه بدون رنگ، مورد استفاده در بسیاری از کارخانه ها است. تا چسب های مخصوص با مشخصات آن را برآورده کند. قیمت چسب پلی سولفاید و چسب بوتیل نواری در بازار بسته به شرایط مختلف دارد.

ویژگی ها و مزایای چسب عایق نواری

  • چسب بوتیل نواری برای قاب های بدون تخلیه و زهکشی و تهویه مناسب است.
  • نتیجه نهایی آن عالی است و نیازی به پوشش ندارد
  • در مورد قطعاتی که نیاز به از بین بردن فاصله در آنها وجود دارد پاسخگو خواهد بود.
  • می توان بلافاصله آن را با رنگ پوشاند و لکه های حاصل را با استفاده از حلال پاک کرد.
  • نصب فوری روی چوب روکش دار – بدون نیاز به مواد خاص یا پیش نیاز.
  • ویژگی تحمل وزن بالا- می تواند بارهای با وزن بالا را تا ۲۰۰۰pa تحمل نماید
  • مواد بادوام- بسته به شرایط بیش از ۲۰ سال
  • امنیت پیشرفته

زمینه های کاربردی

  1. جهت نصب واحد های شیشه ای و دو جداره در پنجره ها و در های چوبی در محل یا کارخانه.
  2. برای نصب انواع شیشه از جمله لمینیت، کنترل خورشیدی، میزان انتشار کم، سفت شدن، پلی کربنات ها و … .
  3. جهت نصب واحدهای دو جداره و شیشه منفرد در پنجره های فلزی.
    برای قاب های داخلی و خارجی با مهره.
درزگیر های پایه بوتلی
درزگیر های پایه بوتلی: جهت مشاهده این محصول کلیک کنید.

اندازه های عایق بوتیل نواری

  • ۲٫۵ mm x 12mm x 19m سیاه (۱۲۰ رول در هر جعبه)
  • mm x 12mm x 15m سیاه (۲۰ رول در هر جعبه)
  • mm x 15 mm x 15m سفید (۱۶ رول در جعبه)

چسب بوتیل تولید داخل

بر خلاف باور های بسیاری از مخالفان طرح تولید داخلی چسب و عایق بوتیل نواری، صنعتگران مواد شیمیایی کشورمان در سال ۱۳۹۰ با تلاش و پشتکار فراوان موفق شدند چسب بوتیل داخلی را تولید و به بازار عرضه کنند و همچنین به فروش چسب پلی سولفاید و چسب بوتیل بپردازند.

چسب بوتیل که در این مقاله معرفی شد، برای استفاده به عنوان درزگیر در شیشه‌ های دو جداره به تولید می رسد. و در کشور ما به دو نوع A و B تولید می‌ شود. این نوع چسب اصلی از پلیمر پلی سولفاید تهیه می‌ شود. و می‌ تواند تا یکسال بدون هیچ گونه پوششی مانند نایلون یا آلومینیوم مورد استفاده قرار گیرد و خشک نمی‌ شود.

در صورتی که روی چسب پوشش‌ های مذکور وجود داشته باشد. یا در صورت عدم وجود پوشش خشک شود. باید به اصالت پلیمر پلی سولفاید آن شک کرد. زیرا در مواردی از پلیمر های مخلوط در تهیه چسب استفاده می‌ شود که معمولاً عمر آن ها به بیش از سه ماه نمی‌ رسد و پس از مدت کوتاهی خشک یا فاسد می‌ شوند. استفاده از چسب‌ های فیک می‌ تواند منجر به مشکلات زیادی برای مصرف‌ کننده شود و عدم دقت در انتخاب چسب بوتیل اصلی می‌ تواند منجر به اتلاف زمان و هزینه شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *