چسب-پلی-سولفاید

صنایع زیادی از جمله تولیدکنندگان چسب و درزگیر ، از چسب پلی سولفاید در کسب و کار خود بهره می برند . این چسب ها به مقاومت عالیشان در برابر حل کننده ها معروف هستند . از دیگر قابلیت های این چسب می توان به ؛ قدرت بالا در نگهداری گازهای بی اثر و حفظ خاصیت ارتجاعی اش اشاره کرد.


صنایع زیادی از جمله تولیدکنندگان چسب و درزگیر ، از چسب پلی سولفاید در کسب و کار خود بهره می برند . این چسب ها به مقاومت عالیشان در برابر حل کننده ها معروف هستند . از دیگر قابلیت های این چسب می توان به ؛ قدرت بالا در نگهداری گازهای بی اثر و حفظ خاصیت ارتجاعی اش اشاره کرد .

چسب پلی سولفاید

پلی سولفیدها نوعی ترکیب شیمیایی هستند که بر اساس ساختاری دارای زنجیره ای از اتم های گوگرد است . الاستومر (Elastomer) چسب پلی سولفاید در سال ۱۹۲۶ توسط یک شیمیدان آمریکایی در حالی که تلاش می کرد اتیلن گلیکول (Ethylene Glycol) را برای استفاده به عنوان ضد یخ به دست آورد ، کشف شد . الاستومر با نام تجاری Thiokol شناخته شد ، که در نهایت به یک برچسب عمومی تبدیل شد . همچنین این چسب به دلیل مقاومت عالی در برابر حلال ها و روان کننده ها شناخته شده اند . این پلیمر عمدتاً به شکل مایعی با وزن مولکولی کم استفاده می‌شود که در محل پخت می‌شود تا یک عایق الاستومری ایجاد کند . محتوای گوگردی این چسب بالاست ، حدود 80 درصد وزنی، که الاستومر(Elastomer) را به ماده ای با چگالی بالا با مقاومت بالا در برابر تورم توسط روغن های هیدروکربنی تبدیل می کند . با این حال ، پایداری کم پیوند گوگرد نیز باعث تمایل شدید به شل شدن و جریان تحت فشار می شود . کاربردهای اصلی این ماده در مهر و موم ها و واشرهای مقاوم در برابر روغن و مقاوم در برابر آب و هوا می باشد و نوعی چسب عایق بندی محسوب می شود . آنها همچنین در شیلنگ های بنزین و به عنوان چسب برای پیشرانه های موشک جامد استفاده می شوند .

چسب-پلی-سولفاید
چسب های محکم و انعطاف پذیر در بسیاری از صنایع می توانند کارآمد باشند ، در تعریف چسب پلی یورتان باید بیان کرد ؛ چسب های …

محصولات پلی سولفاید

محصولات مبتنی بر پلیمرهای پلی سولفیدی را می توان از طریق انتخاب پلیمر، سیستم پخت یا ترکیب به صورت مدول بالا یا پایین فرموله کرد. آنها در تعدادی از محیط های نامطلوب و فشار بالا مورد آزمایش قرار میگیرند. با وجود این، مقاومت آنها در برابر گرما استثنایی نیست بالاترین درجه حرارت مجاز برای استفاده مداوم کمتر از ۱۰۰ درجه سانتیگراد است و تا حدی به فرمولاسیون آن بستگی دارد . ساختار پلیمر چسب پلی سولفاید باعث می شود که پلی سولفید ها به طور ذاتی در برابر اشعه ماوراء بنفش و اکسیداسیون مقاوم باشند ، اما این تحت تأثیر فرمولاسیون و به ویژه محتوای پلیمر است که در محصولات آن نیز تاثیر مثبت گذاشته است . شواهد زیادی برای ارتباط دوام درزگیرهای پلی سولفید و محتوای پلیمر درهمه کاربردها وجود دارد . محصولات پلی سولفاید از چسب عایق رطوبتی پلی سولفید که یک عنصر آب بندی یا مونتاژ انعطاف پذیر و مقاوم در برابر مواد شیمیایی را ایجاد می کنند ، ساخته می شوند . چسب های پلی سولفید تک جزئی معمولاً به عنوان درزگیر ساختمانی استفاده می شوند . چسب های دو جزئی پلی سولفید چسبی با مقاومت بیشتر و کاهش مقاومت کششی در مقایسه با چسب های خالص در محصولات پلی سولفاید ایجاد می کنند .

قابلیت های چسب پلی سولفاید

چسب پلی سولفاید قابلیت سرویس دهی در دمای برودتی بالا و پایین ، مقاومت در برابر لرزش ، ضربه ، ضربه و چرخه حرارتی را نشان می دهند . چسب ها و درزگیرهای پلی سولفید بدون فلز هستند ، مقاومت طولانی مدت در برابر بنزین ، گاز طبیعی ، سوخت های گازی ، نفت سفید ، الکل ، روغن های خام و مشتقات آن نشان می دهند ، به راحتی با قطره کم اعمال می شوند و قابلیت چسبندگی عالی به موارد مشابه و غیر مشابه دارند . در حالت کلی چسب پلی سولفاید موارد کاربرد بالایی دارد ، ازجمله اینکه ؛ برای ساخت شیشه دوجداره در ایران و کشورهای همسایه بسیار مورد استقبال قرار گرفته است . چسب پلی سولفاید به دلایل زیر به پرکاربردترین چسب نسبت به سایر چسبها تبدیل شده است . چسب های پلی سولفید برای مونتاژ هوافضا نیز استفاده می شوند .

  • قدرت بالا جهت نگهداری گازهای بی اثر
  • سهولت کاربرد در دستگاه پلی سولفات
  • حفظ خاصیت ارتجاعی چسب پلی سولفاید
  • مقاومت دمایی چسب پلی سولفات مناسب اقلیم این منطقه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *