چسب-ماستیک-دیوار

چسب ها و درزگیر ها در اغلب صنایع کاربرد دارند ، اگر به دنبال خرید چسب ماستیک دیوار هستید ، بهتر است از تمامی مشخصات درزگیر مطلع شوید . انواع ماستیک همچون ؛ قیری ، سرد ، اپوکسی ، پلی سولفاید و پلی یورتان در شرکت چسب عایق آذر آبادگان قابل ارائه می باشد.


چسب ها و درزگیر ها در اغلب صنایع کاربرد دارند ، اگر به دنبال خرید چسب ماستیک دیوار هستید ، بهتر است از تمامی مشخصات درزگیر مطلع شوید . انواع ماستیک همچون ؛ قیری ، سرد ، اپوکسی ، پلی سولفاید و پلی یورتان در شرکت چسب عایق آذر آبادگان قابل ارائه می باشد .

چسب ماستیک دیوار

ماستیک یک چسب با مقاومت بالا و ارگانیک است که در ساخت و ساز استفاده می شود . این مایع به صورت مایع غلیظ و چسب مانند در سطل یا لوله های درزگیری موجود است . نصاب ها در طول تاریخ از چسب ماستیک دیوار برای نصب کاشی و سرامیک دیوار به دلیل چسبندگی بالای آن استفاده می کردند. در مقایسه با برخی از رقیق‌ها، ماستیک قدرت نگهداری بالاتری دارد و استفاده از آن آسان‌تر است. هنگام استفاده از ماستیک به عنوان چسب کاشی، چندین اشکال عمده دارد. استفاده از آن در هر محیطی که در معرض رطوبت است توصیه نمی شود. از آنجایی که ماستیک ارگانیک است، پس از مواجهه با رطوبت مستعد رشد کپک می شود. همچنین ماستیک را نمی توان مانند یک ملات نازک “ساخته” کرد و مقابله با عیوب جزئی بستر را دشوارتر می کند. قیمت چسب ماستیک در مقایسه با قیمت سایر چسب ها مناسب می باشد .

چسب ماستیک دیوار
انواع چسب ماستیک و کاربرد آن: یکی از انواع چسب که حالتی روان دارد و بعد از اجرا و استفاده حالت الاستیکی پیدا …

انواع ماستیک

چسب ماستیک دیوار در چند نوع عرضه می شود ؛

  1. ماستیک قیری : این نوع ماستیک در دو نوع سرد و گرم وجود دارد و مواد اصلی تشکیل‌ دهنده ی آن بر پایه قیر بوده ، به همین دلیل در زمان اعمال ماستیک باید به میزان حرارت وافقی یا عمودی بودن درزها توجه بسیاری شود .
  2. ماستیک سرد : این نوع ماستیک در دسته بندی ماستیک‌ های یک جزئی قرار دارد و بر پایه موادی چون قیر ، الیاف و حلال‌ های کربنی ساخته شده است . از ماستیک سرد تنها در سطوحی چون بتن ، آجر و آسفالت می‌توان استفاده کرد .
  3. ماستیک اپوکسی : این نوع ماستیک همانطور که از نامش پیدا است بر پایه رزین اپوکسی ساخته شده به همین دلیل از پایداری و دوام بسیار بالایی برخوردار است . از این ماستیک به دلیل دوام ، ماندگاری و چسبدنگی بالایی که دارد در پروژه‌های ساختمانی و سازه‌های بتنی استفاده می‌شود .
  4. ماستیک پلی سولفاید : این نوع ماستیک هم همانند ماستیک اپوکسی بر پایه رزین ساخته شده اما با این تفاوت که ماستیکی دو جزئی است . ماستیک پلی سولفاید به دو صورت خمیری و مایع عرضه شده ، برای درزهای افقی از نوع مایع و برای درزهای عمودی از نوع خمیری آن استفاده می‌شود ، از ماستیک پلی سولفاید برای هر سطحی از جمله چوبی ، فلزی ، سیمانی ، سنگی و …. می‌توان استفاده کرد .
  5. ماستیک پلی پورتان : یکی از معروف‌ ترین ، مهم‌ ترین و پرکاربردی‌ ترین ماستیک‌ های موجود ، ماستیک پلی پورتان است . این نوع ماستیک به دلیل استفاده از رزین در ساختش دارای ماندگاری و دوام بسیار بالایی بوده و بیشتر برای درزهایی که در معرض تماس و تردد هستند استفاده می‌شود . استفاده از این ماستیک می‌تواند بهترین گزینه برای درزهای انبساطی و درزهای پوشش‌ های آلومینیومی باشد.

موارد کاربرد

انواع درزگیر و کاربرد آن ها امروزه در بسیاری از صنایع مشاهده می شود ، همانطور که می دانید چسب ماستیک دیوار چسبی محکم است که موارد کاربرد زیادی دارد از جمله ؛

  • آب بندی و درزگیری آکواریوم ها
  • چسباندن اتصالات درونی و بیرونی ریز در ساختمان ها
  • درزهای انبساطی افقی و عمودی مابین اجزای پیش ساخته در ساختمان های بلند ، برج ها و …
  • در اتصالات چوبی ، فلزی ، پلاستیکی به عنوان یک درزگیر ضد آب مورد استفاده قرار می گیرد .

چسب ماستیک ، چسبی حرفه ای

چسب ماستیک چندین ویژگی دارد که آن را به چسبی حرفه ای تبدیل کرده است ؛ یکی از ویژگی‌های مثبت چسب ماستیک درزگیر این است که در عین حفظ فرم سفت و سخت آن در لایه زیرین ، فرم بیرونی بسیار صافی دارد . هنگام استفاده از این نوع درزگیرها نیاز به پوشش سطح نیست . هرچه هم این چسب درزبند با ضخامت بکار رفته باشد ، به راحتی به هر سطحی می چسبد . مهم است که ناحیه‌ ای که این درزگیر به آن آغشته می‌شود ، مانند هر چسب درزگیر دیگر موجود در بازار ، تمیز و خشک باشد . درزگیر ماستیک می‌تواند به دلیل کیفیت ضد آب بودن در خارج از منزل نیز مورد استفاده قرار گیرد . به عنوان مثال می‌توان برای جلوگیری از نشت آب از کانال و ناودان آب در خارج از ساختمان منزل استفاده کرد . همچنین برای مناطقی که تحت تاثیر دمای بالا یا پایین قرار دارند از قبیل دریچه‌های بخاری یا منافذ خشک ، مورد حمایت قرار می‌گیرد و حاوی مهار کننده‌ های ماوراء بنفش است تا از تأثیرات مضر خورشید جلوگیری کند . درزگیر های مختلف دیگر برخلاف چسب ماستیک دیوار ، نور خورشید باعث ضعیف شدن آن‌ ها می‌شود . این باعث می‌شود گزینه مناسبی باشد برای استفاده در پشت بام‌ ها یا هر سطحی که دائما در معرض نور خورشید است . بیشتر درزگیرهای ماستیک نیز با فلز خوب کار می‌کنند و جور در می‌آیند ، زیرا با گذشت زمان دچار خوردگی نمی‌شوند . همچنین به دلیل خاصیت انعطاف‌ پذیری درزگیر ماستیک ، در مناطقی با لرزش و گرمای خفیف مانند لوله‌ های گرمایش عملکرد خوبی دارد . مقاله ی ( درزگیرهای ماستیک: ایمن، ایمن و انعطاف پذیر نگه داشتن چیزها ) می تواند سایر مزایای این درزگیر را توضیح دهد .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *