چسب عایق رطوبتی

مواد مختلفی چون چسب عایق رطوبتی برای عایق کاری نقاطی که با آب در تماس مداوم هستند مثل حمام، آشپزخانه ها، پشت بام و ... برای مصون ...


مواد مختلفی چون چسب عایق رطوبتی برای عایق کاری نقاطی که با آب در تماس مداوم هستند مثل حمام، آشپزخانه ها، پشت بام و … برای مصون نگه داشته شدن از آسیب های ناشی از رطوبت استفاده می شوند تا این نقطه ها از هرگونه آسیبی همچون نشت رطوبت داخل سازه و پوسیدگی پیشگیری گردد.

چسب عایق رطوبتی

عایق کاری رطوبتی یک مرحله مهم برای کسب اطمینان از دوام و طول عمر یک سازه، خودرو و موارد مختلف است. جلوگیری از نشت آب به خصوص در مناطق مرطوب به منظور جلوگیری کردن از آسیب رساندن آب به سازه، ضروری است. یکی از موادی که می توان به منظور عایق رطوبتی استفاده کرد، چسب عایق رطوبتی است. چسب عایق رطوبتی ماده ای است که برای جلوگیری از نشت آب و ایجاد عایق رطوبتی استفاده می شود و از این عایق رطوبتی می توان در حمام، آشپزخانه و سایر مناطق مرطوب استفاده کرد. به این شیوه می توان به راحتی سطوحی که با آب در تماس هستند یا احتمال دارد که باشند را ضد آب کرده و از نشت آب به داخل سازه جلوگیری می کند و برای عایق آب بندی مناطقی مثل پنجره ها چسب بوتیل شیشه های دوجداره استفاده می شود. بنابراین، راه حل موثری برای جلوگیری از آسیب های مرتبط با آب، جلوگیری از تشکیل کپک و قارچ و محافظت طولانی مدت از ساختار ارائه می دهد.

کاربرد های نوار ضد رطوبت

چسب عایق رطوبتی در انواع مختلف وجود دارند اما معمولا به شکل نواری تولید می شوند که با یک لایه پلیمری الاستیک پوشانده شده است. این لایه چسب موجب ایجاد اطمینان در افراد می شود که با آغشته نمودن سطح به عایق رطوبتی، آن سطح را در برابر آب را مقاوم می سازد. از ویژگی های نوار ضد آب می توان به عواملی مانند انعطاف پذیری، قابلیت اجرا آسان و طول عمر و همچنین مقاوم بودن در برابر آب، رطوبت، کپک و قارچ اشاره کرد. چسب عایق برای ضد آب کردن درز ها یا درز های سطوحی مانند سرامیک، کاشی و سنگ طبیعی و همچنین عایق خودرویی استفاده می شود. به طور گسترده در مناطق دوش، اطراف وان و سینک، در محل اتصال کف به دیوار و اطراف پنجره ها استفاده می شود. همچنین به عنوان یک راه حل موثر در سایر مناطق در معرض آب ترجیح داده می شود. باید دقت داشته باشید که نوار چسب عایق رطوبتی را به درستی اعمال کنید به این صورت که کاملاً به سطح بچسبد و مطابق دستور العمل، استفاده شود. در برخی موارد، به خصوص در پروژه های بزرگ یا پیچیده، ممکن است نیاز به کمک افراد حرفه ای داشته باشید.

سیلر بیوتیلی
سیلر بیوتیلی: شرکت چسب عایق ارائه دهنده مناسب ترین و با کیفیت ترین سیلر های مختلف مثل سیلر بیوتیلی و تقویت بدنه به صورت عمده و تکی می باشد.

از چسب عایق رطوبتی در چه محل هایی استفاده می شود ؟

از چسب عایق رطوبتی برای افزایش دوام و کیفیت سازه ها استفاده می شود. استفاده از نوار ضد آب در جلوگیری از نشت آب، محافظت از سازه ها از آسیب آب و ایجاد فضای زندگی سالم بسیار موثر است. اما سوالی که پیش می آید این است که از چسب عایق رطوبتی در چه محل هایی استفاده می شود ؟

  • حمام و دوش : اتاق های حمام و دوش مناطقی هستند که دائماً با آب در تماس هستند. نوار ضد آب برای جلوگیری از نشت آب در محل اتصال سینی دوش، وان حمام، کاشی یا سطوح سرامیکی استفاده می شود. به این ترتیب از آسیب آب به ساختار و تشکیل قالب جلوگیری می شود.
  • آشپزخانه : از آن جایی که آشپزخانه محلی است که مصرف آب در آن شدید است، بنابراین باید به عایق کاری با چسبهای عایق رطوبتی توجه ویژه ای داشت. با استفاده از نوار ضد آب روی میز آشپزخانه، اطراف سینک و درز های بین کاشی ها می توان از نشت آب جلوگیری کرد.
  • اتاق رختشویی : اتاق های لباسشویی دارای وسیله هایی مانند ماشین لباسشویی و خشک کن هستند که مستقیما با آب در تماس می باشند. نقاط اتصال و ورودی آب بین این دستگاه ها برای جلوگیری از نشت آب با چسب عایق رطوبتی محافظت می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *