چسب عایق بندی

چسب عایق بندی همچون چسب پلی یورتان و چسب سیلیکونی می توانند جایگزین مناسبی برای ایزوگام ها و عایق های مختلف در ساختمان ها و خودرو ها...


عایق های مختلفی از گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار می گرفتند تا از بروز هر گونه خسارت ها و مشکلاتی در ساختمان و خودرو ها پیشگیری به عمل آید. چسب عایق بندی همچون چسب پلی یورتان و چسب سیلیکونی می توانند جایگزین مناسبی برای ایزوگام ها و عایق های مختلف در ساختمان ها و خودرو های مختلف باشند.

چسب عایق بندی چیست ؟

فضا های مختلفی که افراد در آن فعالیت می پردازند، ساختمان ها و خانه هایی که در آن زندگی می کنند، به فعالیت کاری و تحصیلی مشغول هستند و یا حتی برای سرگرمی و گردش از آن استفاده می کنند، نیاز به عایق بندی دارند تا از هرگونه آسیب در برابر آب، بارش باران و برف و طوبت های ناشی از آن، مصون باشند. یکی از موادی که از گذشته به عنوان عایق بندی در ساختمان های مختلف استفاده می شد، ایزوگام بود که به عنوان جایگزین برای قیر بر روی کار آمده بود و دلیل جایگزین شدن ایزوگام این بود که یا کیفیت تر و با دوام تر در مقایسه با قیرگونی بود اما به جهت مشکلاتی مانند باد کردن که با گذر زمان به وسیله گرمای خورشید پدید می آید و یا در دما های خیلی کم (-20 درجه) دچار ترک خوردگی می شود، از این رو برای مناطق خیلی گرم و یا خیلی سرد ایزوگام گزینه مناسبی نیست. از این رو چسب عایق های مختلفی مثل چسب پلی یورتان معرفی شدند.

آب بندی ساختمان

با توجه به موارد گفته شده در بخش قبل شرکت های مختلفی در سر تا سر جهان در صدد تحقیق و تولید عایق های مختلف برای ایزولاسیون ساختمان ها و خودرو ها بر آمدند که برخی از آن ها موفق بودند و تعدادی نیز همچون ایزوگام و قیرگونی جایگزین محصولات جدید دیگر گشتند. تا بتوانند عملکردی مناسب در ساختمان های مختلف داشته باشند و به متریال های مختلف بچسبند و عملکردی قابل قبول داشته باشند. در آخر محصول چسب عایق بندی که با نام چسب آب بندی نیز شناخته می شود تولید شد که در ابتدا در کشور های اروپایی مورد استفاده قرار گرفت و پس از سال ها به کسور ایران وارد شد و به جهت داشتن کیفیتی بسیار بالا تر، مقاوم تر و قیمتی ارزان تر و البته کاربری آسان تر در مقایسه با ایزوگام محبوبیت و استفاده بیشتری پیدا کرد.

عایق صوت و حرارت (کامپوزیت پلی یورتان)
عایق صوت و حرارت (کامپوزیت پلی یورتان) از فوم پلی یورتان، الیاف شیشه و پلی استر و چسب ساخته می شوند و مناسب برای استفاده در ساخت ساختمان ها و … می باشد.

چسب عایق و کاربرد های آن

یکی از استفاده های چسب عایق بندی در ساختمان های مختلف، آب بندی کردن و درز بندی نما های ساختمان و نما ها و زهکشی ساختمانی می باشد که بسیار راحت تر از قبل و بدون استفاده از داربست های مختلف می توان انجام داد. به کار بردن چسب عایق بندی می تواند ا فرسایل نما ها و ساختمان ها ناشی از آب و هوا و باران و برف طی گذشت زمان جلوگیری کند و این آسیب ها را در ساختمان به حداقل برساند و همچنین عمر مصالح مختلف را نیز بالا ببرد. یکی دیگر از کاربرد های چسب عایق بندی، استفاده از آن به عنوان چسب عایق بندی می باشد که می تواند جلوی هدر رفتن گرما و دمای ساختمان و وارد شدن هوای سرد و گرم بیرون به درون ساختمان نیز جلوگیری می کند. آب بندی و پر کردن درز های ساختمان برای سازه های قدیمی و نوساز ضروری می باشد و نقشی اساسی در بهینه سازی مصرف سوخت دارد. از این رو به کمک این عایق جدید می توان هم در میزان مصرف انرژی صرفه جویی کرد و هم از هزینه های مختلف نیز پیشگیری کرد.

عایق بندی خودرو

یکی دیگر از کاربرد های چسب عایق بندی، استفاده از آن برای عایق کاری خودرو می باشد. یکی از مشکلاتی که گربان گیر راننده های مختلف می باشد، بخارگرفتگی در چراغ های خودرو ها می باشد. و یا در روز های بارانی و برفی ممکن است آب و گرد و غبار به داخل چراغ خودرو وارد گردد. این مشکل در خودرو ها جدید به دلیل عایق کاری مناسب و استفاده از انواع چسب خودرویی برطرف شده است. اما در خودرو های قدیمی چراغ خودرو ها نیاز به عایق کاری دارند تا از بروز این مشکلات در آب و هوا های مختلف پیشگیری شود. انواع چسب خودرویی چسبی است که استفاده های گسترده ای از موتور خودرو تا بدنه دارد. بهترین چسب هایی که می توان به عنوان چسب عایق بندی استفاده شود، چسب پلی یورتان و چسب سیلیکونی می باشد و در صورتی که می خواهید پاک کننده چسب عایق بندی خودرو را نیز بشناسید می توانید از استون، ایزوپروپیل الکل و متیل اتیل کتون که بهترین حلال های این ماده هستند استفاده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *