ویژگی های عایق خودرویی

ویژگی های عایق خودرویی


ویژگی های عایق خودرویی

بهترین عایق صوتی برای خودرو یک انتخاب بوده و شما قادر خواهید بود این انتخاب را بر پایه ویژگی های خاصی انجام دهید. در بعضی وقت ها در حین رانندگی کردن، سر و صدای جاده، موتور و باد به حدی زیاد می شود که شما نمی توانید از موسیقی درون ماشین بهره مند گردید و یا حتی صدای اشخاص دیگر حاضر در خودرو را بشنوید. این موارد دقیقا علت هایی هستند که شما لازم است برای برطرف سازی آن به سراغ انواع عایق صوتی بروید. در این مقاله ویژگی های عایق خودرویی از شرکت آذرآبادگان با بررسی مشخصات عایق های صدا و عملکرد هر کدام به خوبی آشنا می شویم. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

عایق خودرویی راهی مطمئن کاهش صدای جاده

عایق های صدا یکی از کاربردی ترین تجهیزات برای ماشین ها می باشند و شما می توانید آن ها را در سرتاسر کابین خودرو خود، در سقف و یا بدنه نیز استفاده نمائید. غالبا فرایند عایق صدا را لازم است از درب ها شروع نمائید. تا علاوه بر این که سر و صدا کمتر می شود، آکوستیک هم تقویت گردد. با توجه به این که بیشتر موارد بلندگو های خودرو را بر روی در نصب می نمایند، بکار گیری عایق روی درب موجب شده تا کیفیت صدا بیشتر شود.

تعدادی از مزایا و ویژگی های عایق صدا برای خودرو

  • عملکرد عالی
  • کاهش صدای موتور، جاده و عوامل بیرونی
  • قابل استفاده برای تمام قسمت های کابین ماشین
  • توانایی کاهش صدا تا 50 درصد
  • نصب راحت و آسان.

ویژگی های عایق خودرویی

میزان تاثیر عایق صوتی خودرو در صدا گیری

اولین سوالی که برای اشخاصرخ می دهد این است که نصب این عایق ها درون خودرو تا چه مقداری می تواند سر و صدا را کمتر کرده و عملکرد و ویژگی های عایق خودرویی چیست. در پاسخ به این سوال باید گفت که فقط با نصب نمودن این عایق ها متوجه تاثیر فوق العاده آن ها می شوید. در صورتی که خودرو شما سر و صدای بالایی ایجاد می کند، لازم نیست هزینه های زیادی پرداخت کنید و یا خودرو خود ر تعویض کنید. شما می توانید فقط با نصب عایق های صدا با کمترین هزینه سر و صدای حاضر را کم کنید.

استفاده از عایق های صدا در کابین ماشین موجب می شود تا از ورود صدا به درون خودرو تا حد زیادی جلوگیری شود. توجه داشته باشید که عایق های صدا با جذب صدا متفاوت هستند. در صورتی که می خواهید تنها کیفیت صدای ماشین خود را بالا ببرید و اکوستیک را بهتر کنید، می توانید از جذب کننده های صدا نظیر فوم گیرنده استفاده کنید زیرا این مواد می توانند اکو را کاهش دهند. اینکه عایق صدای خودرو شما تا چه اندازه موفق عمل می کند، به روش نصب عایق صوتی آن بستگی دارد.

همچنین باید گفت نحوه عملکرد عایق صدا و موفق بودن در کاهش صدا ها به مدل ماشین شما نیز بستگی دارد. این بدین معنی است که هر چقدر خودرو قدیمی تر باشد، عایق صدا ضعیف تر عمل می کند. بنابراین بدون توجه به خودرو خود زمانی که از عایق صدا استفاده می کنید نباید انتظار داشته باشید که ماشین شما دارای یک سکوت مطلق باشد. در واقع هیچ عایقی نمی تواند به صورت کامل صداهای خارج ماشین را از بین ببرد و از ورود آن ها به ماشین جلوگیری کند، عایق ها تنها می توانند میزان صداها را کاهش دهند.

 روش های نصب عایق صوتی خودرو

بی تردید یکی از تاثیر گذار ترین نکات در انتخاب عایق صدا، نحوه نصب آن است. برای این کار لازم است از وجود یک فرد حرفه ای که در این زمینه تجربه دارد بهرمند شوید، البته برای نصب عایق صوتی خودرو شما سه روش پیش رو داریدکه شامل موارد زیر می باشند:

  • استفاده از کفپوس عایق صدا
  • نصب عایق بازتابنده صدا
  • پوشاندن تمام شکاف ها

 استفاده از کفپوش عایق صدا

یکی از راه های راحت و کم هزینه برای عایق صوتی، استفاده از کفپوش عایق صدا می باشد. موادی که درون این کفپوش قرار دارد حاوی بوتیل است که این مواد، صدا را جذب می کنند و به رفع لرزش ها کمک زیادی می کند. کفپوش های عایق صدا را می توان در هر بخشی از اتومبیل نصب نمود. به علاوه بهتر است بگوئیم، نصب این عایق های صدا بسیار راحت است و نیاز به هیچ مهارت و تخصص خاصی ندارد. برای نصب آن تنها باید چسبی که در یک طرف کفپوس قرار دارد را جدا کنید و آن را در محل مورد نظر بچسبانید و برای صاف کردن آن از یک غلتک کمک بگیرید.

این که این نوع عایق صوتی در کاهش سر و صدا چقدر موفق عمل می کند، به این موضوع بستگی دارد که شما چقدر از سطح را با این عایق پوشش داده اید و این خودرو شما در ابتدا چه میزان سر وصدایی داشته است. برای استفاده از این عایق های صدا لازم نیس حتما تمام سطح را بپوشانید، حتی در صورتی که بخشی از آن را نیز بپوشانید متوجه کاهش صدا می شود. در صورتی که برای صندوق عقب و چرخ ها نیز از این عایق استفاده کنید، سر و صدا به شدت کمتر می شود.

 نصب عایق بازتابنده ی صدا

عایق بازتابنده صدا یکی دیگر از روش های موثر برای کاهش صدا در ماشین است. عایق های بازتابنده در زیر کفپوش عایق صدای خودرو نصب می شوند. این نوع نحوه نصب کمک می کند تا سر و صدای جاده ای و گرما در زمان رانندگی کاهش یابد. عایق های بازتابنده صدا عملکرد فوق العاده ای دارند. این عایق های صدا شبیه یک لایه نازک لاستیکی هستند و ممکن است در نگاه اول فکر کنید که تاثیر زیادی در کاهش سر و صدا نخواهند داشت. این تصور کاملا اشتباه است. این عایق ها به گونه ای ساخته شده اند که خودروی شما را در تابستان خنک و در زمستان گرم نگه دارند.

 پوشاندن همه شکاف ها

ممکن است شما هم از خود این سوال را پرسیده باشید که چگونه می توان بهترین نتیجه را از عایق های صدا به دست اورد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم برای این که عایق های صدا بتوانند به بهترین شکل عمل کنند باید تمامی شکاف ها و منافذی که موجب جریان هوا می شود را بپوشانید. به این منظور شما باید کف خودرو، درب های خودرو و سقف خودرو را عایق کاری کنید. برای عایق کاری هر محل تمام قسمت های آن را بپوشانید و در صورتی که برخی از موارد ریز و کوچک هستند، می توانید برای پوشاندن آن ها از چسب استفاده کنید.

ویژگی های عایق خودرویی

بهترین نقاط خودرو برای عایق صوتی

همانطور که عنوان شد عایق صوتی می تواند از نفوذ هر گونه باد و سر و صدای فضای بیرون به داخل خودرو جلوگیری کند، البته اینکه عایق صوتی در کدام قسمت ماشین نصب شود نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

  • کف خودرو

بدون شک یکی از مناسب ترین نقاط برای نصب کفپوش های عایق صدا، کف ماشین می باشد. پنل کف اتومبیل می تواند به عنوان یک تقویت کننده صدا عمل نماید و موجب شود تا کوچک ترین صدا نیز در کل اتومبیل پخش شود. استفاده از عایق های صدا در این قسمت کمک می کند تا میزان پخش شدن این صداها به حداقل برسد.

  • صندلی های عقب

بخشی از کفپوش های عایق صدا را برای صندلی های عقب خودرو در نظر بگیرید. صندلی های عقب نیز یکی از مواردی هستند که موجب تقویت صدا می شوند.

  • درب های خودرو

پس از این که قسمت های مختلف اتومبیل خود را عایق کردید، حال نوبت درهای خودرو است. درهای برخی از اتومبیل ها بسیار نازک هستند و به راحتی صداهای مختلف را از خود عبور می دهند. به همین جهت برای درهای خودرو نیز عایق های صدا را نصب کنید.

نتیجه گیری

ممنون که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. در این مقاله ویژگی های عایق خودرویی بررسی شد. اگر در زمان رانندگی صدا های ناهنجاری باعث آزار شما می گردند می توانید با استفاده از ویژگی های عایق خودرویی این مشکل را به راحتی برطرف سازید. این عایق های با ویژگی های خاص به بازار عرضه می شوند و مهم ترین نکته در زمان نصب آن، محل انتخابی شما خواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *